Universidad Veracruzana

Skip to main content

Anuario de la Investigación – Humanidades

 

Año Título Autor de Correspondencia Entidad
2020 Land Reform and territorial changes in the center of the state of Veracruz. Reforma Agraria y cambios territoriales en el centro del estado de Veracruz. THIÉBAUT, VIRGINIE. Signos Históricos. ene-jun2020, Vol. 22 Issue 43, p220-253. 34p. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2019 A French migrant business network in the period of export-led growth (ELG) in Mexico: The case of the Barcelonnettes Galindo, J. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2019 Multiculturalism, Indigenism and New Universities in Mexico: a case of intercultural multilateralities Dietz, G. Instituto de Investigaciones en Educación
2019 Government, legitimacy and mobilization: Aspects of electoral life in times of insurgency [Gobierno, legitimidad y movilización: Aspectos de la vida electoral en tiemposinsurgentes] Ducey, M.T. Instituto de Investigaciones Histórico Sociales
2019 A professionalizing critical roadmap: A Post-bachelor Pedagogical Experience in Translation [Ruta crítica profesionalizante: una experiencia pedagógica poslicenciatura en traducción] Villegas-Salas, L.I. Instituto de Investigaciones en Educación
2019 Regime crisis, subnational authoritarianism and justice reform in Mexico [Crisis de régimen, autoritarismo subnacional y reforma penal en México] Olvera Rivera, A.J. Instituto de Investigaciones Histórico Sociales
2019 Environmental education and indigenous knowledge: towards the connection of local wisdom with international agendas in the framework of the Sustainable Development Goals (SDGs) Sandoval-Rivera, J.C.A. Instituto de Investigaciones en Educación
2019 Water and its meanings: An approach to the world of the Nahua people, Mexico [A água e seus significados: Uma aproximação ao mundo dos Nahuas no México] [El agua y sus significados: Una aproximación al mundo de los Nahuas en México] Galindo, Y.V. Instituto de Antropología
2019 From local landscapes to international policy: Contributions of the biocultural paradigm to global sustainability Merçon, J. Instituto de Investigaciones en Educación
2018 Identity Construction and Expectations of Indigenous University Students [Construcción identitaria y expectativas de estudiantes universitarios indígenas] Zuany, R.G.M. Instituto de Investigaciones en Educación
2018 The vision of high school students regarding their vulnerability and social resilience to the major adverse effects of climate change in municipalities with a high risk of flooding / La visión de los jóvenes de bachillerato a su vulnerabilidad y resiliencia social frente a los embates del cambio climático en municipios de alto riesgo a inundaciones González-Gaudiano, E.-J. Instituto de Investigaciones en Educación
2018 From crime to labor control: Reorganizing labor during the Veracruz port modernization, 1895-1908 [Del crimen al control laboral: La reorganización del trabajo durante la modernización del puerto de Veracruz, 1895-1908] Sánchez-Hidalgo, D.C. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2018 Violence and political regime in Veracruz, México: 1936-2016 [Violencia y régimen político en Veracruz, México: 1936-2016] Guevara, V.M.A. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2018 Population and housing in San Lorenzo [Población y vivienda en San Lorenzo] Baizabal, V.A. Instituto de Antropología
2018 Individual Resilience and the Environmental Education for Sustainability as a Base of Community Resilience. A Case Study with High School Teachers Cajigal, E.
2018 Entrevista a Silvia Arrom Flores, H.A. Facultad de Historia
2018 The Veracruz that looks to the Caribbean, 1750-1825 [El Veracruz que mira al Caribe, 1750-1825] Escamilla, J.O. Instituto de Investigaciones Histórico Sociales
2018 «The economic revolution in ideas and interests». The veracruz exchequer and the Liberal Reform, 1870-1890 [«La revolución económica en las ideas y los intereses». La Hacienda veracruzana y la reforma liberal, 1870-1890] Nández, Y.C. Instituto de Investigaciones Histórico Sociales
2018 A very short history of laughter in the hagiography of the old and the new world: Three types of the franciscan prose [Brevísima historia de la risa en la hagiografía del Viejo y del Nuevo mundo: tres tipos de la prosa franciscana] Guadarrama, M.C.
2018 Poetics and hermeneutics in Sahagún’s colloquios [Poética y hermenéutica en los colloquios de Sahagún] De La Sienra, R.G. Instituto de Investigaciones Lingüístico-LiterariasMexico
2018 Mediating Traditional Ecological Knowledge Through Participatory Documentary: Emerging Educational Strategies for Sustainability in Southern Mexico Sandoval Rivera, J.C.A. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 Inclusión educativa por interculturalidad: Implicaciones para la educación de la niñez indígena Zuany, R.G.M. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 Atravesar el riesgo: Los docentes frente a la violencia en Veracruz Ronzón, E.T. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2017 Controlling capital and reshaping the right to property: Proposals for development ethics [Controlar al capital y redimensionar el derecho de propiedad: propuestas para la ética del desarrollo] Zamora, J.J. Centro de Estudios Sobre Derecho, Globalización y Seguridad
2017 Intercultural educational alternatives based on sustainability from Mexico: beyond school and cultural belonging Sandoval Rivera, J.C.A. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 Alternative education strategies in the struggles of indigenous peoples in Mexico [Estratégias alternativas de educação na luta dos povos indígenas no México] [Estrategias alternativas de educación en las luchas de los pueblos originarios en México] Baronnet, B. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 Interculturalidad: Una aproximación antropológica Dietz, G. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 Indigenous Youth Graduating from Intercultural Universities: Capability Building Through Intercultural Higher Education in Veracruz, Mexico Mateos Cortés, L.S. Instituto de Investigaciones en Educación
2017 The conference of Chapultepec (1945): Latin American economic nationalism versus the free market policies of the United States [La conferencia de Chapultepec (1945): El nacionalismo económico latinoamericano frente a la política librecambista de Estados Unidos] Galindo, J. Instituto de Investigaciones Histórico-Sociales
2017 Institutions of higher education and students with disabilities in Mexico [Las instituciones de educación superior y los estudiantes con discapacidad en México] Casillas Alvarado, M.Á.  Programa de Investigación e Innovación en Educación Superior
2017 Legal requirements and policy on disability in the Universidad Veracruzana: Breakups, misunderstandings and omissions [Ordenamientos jurídicos y políticas sobre discapacidad en la Universidad Veracruzana: Rupturas, desencuentros y omisiones] Cruz-Vadillo, R.
2017 Local resignifications of transnational discourses in intercultural higher education: The case of the Universidad Veracruzana Intercultural in Mexico Dietz, G. Instituto de Investigaciones en Educación

Regresar

Enlaces de pie de página